Car Center Lebbeke kleine familie garage brengt haar garage naar de 21ste eeuw

In een oog opslag

STijging verkoop car center lebbeke
Car Center lebbeke klantencase 62%

De uitdaging:

Car center lebbeke is een relatief jonge garage gelegen in een hoog competitieve gebied waar veel concurrenten gelegen zijn. Hun sterke kanten zijn, dat zij alles aanbieden aan de consument (one stop shop). De klanten kunnen hier terecht voor alle problemen in verband met hun wagen zoals herstellingen van carrosserie – mechaniek – elektrische componenten van hun wagen als ook schoonmaak van hun wagen. Ook verkopen ze 2de hands wagens.

Omdat ze een jonge onderneming zijn, wisten ze niet hoe ze dit naar de consumenten konden brengen, welke kanalen allemaal beschikbaar waren om zo veel mogelijk klanten aan te trekken.

Garage- Garage car center lebbeke

De doelstelling was -> een groter klanten bestand genereren die altijd bij hen langskomt bij problemen met hun wagen, of bij aankoop van een nieuwe wagen.

De oplossing:

Opstarten van verschillende verkoop & promotie kanalen en creëren van een goede website die hoog gerankt staat op google. Systemen opzetten die de werk druk verminderen. En een strategie uitwerken voor de verkoop en content voor hun wagens.

  • Gebruik maken van promotie kanaal, deze mag ik hier niet noemen, voor hun onderhoud en dieptereinigingsdiensten.
  • Website met hoge google ranking (om op te vallen tegenover de concurrenten)
  • Google my business waardoor klanten de garage makkelijk kunnen contacteren en opzoeken.
  • Social media aanwezigheid zodat de klanten hen overal op kunnen contacteren.
  • Verkoop kanalen opzetten voor hun 2de hands wagens op verschillende marktplaatsen.

Resultaten:

  • Door gebruik te maken van de promotie kanaal die hier niet mag genoemd worden heeft garage Car Center Lebbeke zijn klanten bestand in 3 maanden tijd met twintig keer vergroot. Na 1 maand tijd hadden ze al meer dan 63 diepte reinigingsverkopen en meer dan 29 afspraken voor een klein onderhoud geboekt.
  • Doordat we een mooie website hebben gecreëerd met een hoge ranking zijn ze een de vertrouwde garage geworden in de buurt.
  • Google my business heeft ervoor gezorgd dat Car Center Lebbeke altijd gemakkelijk gecontacteerd kan worden voor vragen of afspraken en makkelijk gevonden wordt op google maps.
  • Social media aanwezigheid is door ons opgestart en heeft al een bereik van 277 volgers. De social media werd door ons gecreëerd en gingen we beheren in de volgende kwartaal.
  • Door gebruik te maken van systemen zijn de 2dehands wagens op verschillende marktplaatsen geplaatst. De gemiddelde verkoop tijd van de wagens werden van 1 maand naar 1 week gebracht.

“Dankzij markethink zijn onze sales sterk gestegen. Dit zijn dingen waar een kleine onderneming niet meteen aan denkt omdat ze volledig gefocust zijn op het leveren van een goed product of dienst. Daarom is een externe marketing bureau echt een meerwaarde. De concurrentie analyse heeft ons echt de ogen doen openen en besloten te investeren in de marketing van het bedrijf.”

Ishraf A.F.

Zaakvoerder, Car Center Lebbeke

Laten we dit ding samen bouwen!

Klaar om je bedrijf naar het volgende level te brengen?